9 x 12m, Mesh
Z rozhodnutí předložit CV jako diplomovou práci v rámci ukončení studia na Akademii výtvarného umění vyplývá, že autorka pojímá svůj životopis a tedy svůj život jako umění a umění jako svůj život. A umístění tohoto textu na Jungmannovo náměstí v Praze zase odkazuje k tomu, že autorka je srostlá se společenským děním: galerii vnímá jako veřejný prostor ať už v jejím rámci anebo mimo ni.
V tomto smyslu je CV projevem kontinuity, protože výše uvedené souvislosti jsou přítomné také v předcházejících konceptech Terezy Janečkové neboli v „autoaktech“ „Umělkyně bez příkras“ zpochybňujících normu kultu krásy pro časopis Hustler, v „přestěhování“ domácnosti své rodiny do galerií – „Vlevo nahoře, vpravo dole“ – a také v instalaci „Tekuté galerie“, kde se samotné domy umění stávají obrazy.
Může ovšem z takto nastaveného východiska vyplynout jiná než opět informativní zkušenost? Může zde dojít k přesahu zavedené akademicko-umělecké konstelace, jestliže se autorka ve svém CV především k tomuto kontextu vztahuje a snaží se ho tak zpochybnit jeho prostřednictvím? Může být e-mailová adresa vstupem pro reakce v podobě možného smyslu, který by naplnil zkušenost prázdnoty, jejíž je informativní CV projevem? Odpověď u tohoto interaktivního projektu nyní neznáme, ale už nyní je patrné, že tato práce je organickou součástí dosavadního uměleckého života Terezy Janečkové, kterým se pokouší problematizovat akademicko-umělecký kontext a nutit ho tak k opětovnému promýšlení svého tekutého statusu nahoře i dole bez příkras. CV Terezy Janečkové je totiž také CV Akademie výtvarného umění…
Jan Gogola ml.
Jungmannovo náměstí 1
110 00 Praha
11. 6. – 30. 6. 2007
www.304.cz
Žádné komentáře:
Okomentovat